Arbeta i Piteå

Vuxenutbildningen

För information, vägledning och frågor om ansökan, boka tid på webbsidan Studie- och yrkesvägledning.

Telefon 0911-69 60 00 (vx)

E-post 

Besök

Adress Stadsporten, Västergatan 10, Piteå
Öppettider 08.00-16.00 

Skicka post till Vuxenutbildningen

Postadress: Piteå kommun, Samhällsbyggnad, Box 37, 941 21 Piteå


KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 

E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider Vardagar 08.00-17.00, dag före röd dag stänger vi kl 13.00
Sommartid (15/5 - 1/9): Vardagar 08.00-16.00

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 8-16 

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.

Vill du göra en orosanmälan?

Använd e-tjänsten för orosanmälan. Använd inte Piteå kommuns faxnummer!


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål

Arbeta i Piteå

I Piteå arbetar många med handel, turism och industri.
I Piteå finns 2 stora fabriker som tillverkar papper.
I Piteå finns också 2 av Sveriges största sågverk.
 
Många arbetar med bank- och kundtjänstverksamhet.
I dag arbetar 9 hundra människor i Piteå inom detta område.
 
Det finns 4 tusen 3 hundra företag i Piteå.
Piteå kommun är den största arbetsgivaren.
Där arbetar ungefär 4 tusen människor.
Andra stora arbetsplatser är landstinget,
Smurfit Kappa, SCA, ABB och Infjärdens värme.

För dig som inte har eller vill byta arbete

Arbetsförmedlingen förmedlar arbeten.
Där kan du få veta vilka lediga arbeten som finns.
Du kan också få veta vilka arbeten
som kommer att finnas i framtiden.
På arbetsförmedlingen kan du
samtala med en arbetsförmedlare
som kan hjälpa dig att hitta det arbete du söker

Du kan också kontakta kommunens studie- och yrkesvägledare.
De finns på Stadsporten, Västergatan 10.
Deras telefonnummer är 0911-69 60 00.

Sidan kontrollerad: 2014-01-21 14:00:47