Kommunens bolag

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 

E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider Vardagar 08.00-17.00, dag före röd dag stänger vi kl 13.00
Sommartid (15/5 - 1/9): Vardagar 08.00-16.00

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 8-16 

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.

Vill du göra en orosanmälan?

Använd e-tjänsten för orosanmälan. Använd inte Piteå kommuns faxnummer!


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål

Kommunens bolag

Piteå kommun har bolag som sköter några av kommunens verksamheter.
Bolagen är samlade i ett bolag som heter Piteå Kommunföretag AB (PIKAB)
Piteå Kommunföretag AB har totalt 6 helägda dotterbolag.
 
Det är Kommunfullmäktige som beslutar
vem som ska sitta i bolagens styrelser.
 
Piteå Kommunföretag AB har 6 bolag:
Sidorna är inte lättlästa. Externa sidor.

Piteå kommun äger och delar av:

 

Sidan kontrollerad: 2019-02-26 11:52:29