Sportanläggningar

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 

E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider Vardagar 08.00-17.00, dag före röd dag stänger vi kl 13.00
Sommartid (15/5 - 1/9): Vardagar 08.00-16.00

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 8-16 

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.

Vill du göra en orosanmälan?

Använd e-tjänsten för orosanmälan. Använd inte Piteå kommuns faxnummer!


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål
Sporthall
Sporthall  Foto: Piteå kommun

Sportanläggningar

Sportanläggningar

Sporthallar
I Piteå finns 9 stora sporthallar.
Det finns även små sporthallar (gymnastiksalar) att hyra.
 
Vill du veta mer ring 0911 – 69 64 00

Fotbollsplaner

Det finns fotbollsplaner i Piteå och ute i byarna.
Det finns också en fotbollshall. 
Även de går att hyra.
 
Vill du veta mer ring 0911 – 69 64 06

LF Arena

Isstadion där spelar Piteå Hockey sina hemmamatcher.
Här ryms 2500 personer.

Nolia ishall

Ishallen har is från 15 september till sista mars.
Ishallen används som träningshall för ungdomar.
Vissa tider kan alla åka skridskor i Ishallen. 
 
Vill du veta mer ring 0911 – 69 64 06

Lindbäcksstadion

Lindbäcksstadion är en skid- och vintersportanläggning. 
Här finns tre nedfarter med 2 liftar 
och ett barnområde med egen lift.

Här finns också flera spår för att åka längskidor.
Av spåren är 6 kilometer elbelysta.
 
Vill du veta mer ring 0911 – 120 30

Simhallar

Vill du veta mer ring
  • Öjebyns simhall 0911 – 69 63 90
  • Öjebyns varmvattenbassäng 0911 – 69 63 90 
  • Hortlax simhall 0911 – 69 74 15
  • Munksunds simhall 0911 – 69 64 26

Länkar

Sidorna är inte lättlästa
 

 

Sidan kontrollerad: 2014-01-22 09:04:30