Vad kostar en plats i förskolan, fritidshemmet?

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 

E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider Vardagar 08.00-17.00, dag före röd dag stänger vi kl 13.00
Sommartid (15/5 - 1/9): Vardagar 08.00-16.00

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 8-16 

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.

Vill du göra en orosanmälan?

Använd e-tjänsten för orosanmälan. Använd inte Piteå kommuns faxnummer!


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål

Vad kostar en plats i förskolan, fritidshemmet?

Det kostar pengar för ditt barn
att vara i förskolan.
Vi räknar ut avgiften på hushållets
sammanlagda inkomster före skatteavdrag.
Med hushåll menar vi makar, sammanboende
eller ensamstående.
 
Piteå kommun skickar räkning
en gång per månad.
Den som betalar räkningen ska göra det
senast dag 30 i varje månad.
Familjer som tjänar mindre än
16 tusen kronor per månad
betalar en lägre avgift.
 
Förskola kostar ingenting
för familjer som tjänar mindre än
7 tusen kronor per månad.
 
Länkar
Sidorna är inte skrivna på Lättläst
kan du räkna ut din avgift.

Kontakt

Kontakta Medborgarservice om du
vill fråga om avgifter.
Telefonnummer 0911 – 69 60 00

Sidan kontrollerad: 2021-03-05 16:02:23