Grundskolor

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 

E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider Vardagar 08.00-17.00, dag före röd dag stänger vi kl 13.00
Sommartid (15/5 - 1/9): Vardagar 08.00-16.00

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 8-16 

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.

Vill du göra en orosanmälan?

Använd e-tjänsten för orosanmälan. Använd inte Piteå kommuns faxnummer!


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål

Grundskolor

Alla barn i åldern 7 till 16 år
måste gå i grundskolan.
Det kallas för skolplikt.
 
Barnet placeras i en skola
som ligger nära där barnet bor.
Barnet kan få välja att gå i en annan
skola om det finns plats. 
 
Det finns en skola i nästan varje by
eller kommundel.
 
Några skolor jobbar mycket med musik och dans.
Några skolor är mycket utomhus.
 
I Piteå kommun finns
tre friskolor.
Tolvmans friskola i Bergsviken
i Ur och Skur Forsen i Sikfors
Dalbackens friskola i Hemmingsmark.

Länkar

Sidorna är inte på lättläst. 

Sidan kontrollerad: 2021-03-05 16:03:23