Högskoleutbildning

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 

E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider Vardagar 08.00-17.00, dag före röd dag stänger vi kl 13.00
Sommartid (15/5 - 1/9): Vardagar 08.00-16.00

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 8-16 

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.

Vill du göra en orosanmälan?

Använd e-tjänsten för orosanmälan. Använd inte Piteå kommuns faxnummer!


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål

Högskoleutbildning

I Piteå kan du läsa högskoleutbildning på två olika ställen. Du kan läsa på Musikhögskolan vid Luleå Tekniska Universitet och på Lärcentrum.

 

Musikhögskolan vid Luleå Tekniska Uniersitet

Musikhögskolan i Piteå är en del av LTU.
LTU betyder Luleå Tekniska Universitet.

På musikhögskolan finns många olika utbildningar.
Du kan till exempel läsa till
musiklärare eller ljudtekniker.  
 
För dig som vill läsa kortare kurser finns det också
mycket att välja bland.
 
Vill du läsa mer om Musikhögskolan?
Klicka på länken längst ner på sidan.

Distansservice för studenter

På Lärcentrum kan du läsa
högskoleutbildningar på distans.

På Lärcentrum kan du få hjälp
med den teknik som du behöver
för att läsa på distans.

På Lärcentrum kan du skriva
tentamen om du läser på distans.
 
Vill du läsa mer om distansservice?
Klicka på länken längst ner på sidan.
 
Du kan också ringa.
Telefon: 0911 - 69 60 00

Länk

Sidan är inte på lättläst.

Distansservice högre studier

Sidan kontrollerad: 2024-01-17 14:53:40