Kulturskolan

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 

E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider Vardagar 08.00-17.00, dag före röd dag stänger vi kl 13.00
Sommartid (15/5 - 1/9): Vardagar 08.00-16.00

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 8-16 

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.

Vill du göra en orosanmälan?

Använd e-tjänsten för orosanmälan. Använd inte Piteå kommuns faxnummer!


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål

Kulturskolan

En skola för dig som tycker om musik och dans.

Från och med skolår 3 i grundskolan
till och med skolår 3 i gymnasieskolan
kan du spela ett instrument vid Kulturskolan.
Du spelar under skoldagen på din skola
eller på Musik- och dansskolan efter skoldagens slut.

Elever kan hyra instrument

Du kan bara hyra instrument det första året.
Det kostar pengar att hyra instrument.
Efter första året måste du köpa ett eget instrument.

Dans

Skolan erbjuder även dans för
barn och ungdomar
i åldern 9 till 19 år på
eftermiddagar och kvällar.     

Anmälan

Du anmäler dig till Kulturskolan på hemsidan. 

Sidan kontrollerad: 2025-01-08 07:51:26