Upplev Pitea

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 

E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider Vardagar 08.00-17.00, dag före röd dag stänger vi kl 13.00
Sommartid (15/5 - 1/9): Vardagar 08.00-16.00

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 8-16 

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.

Vill du göra en orosanmälan?

Använd e-tjänsten för orosanmälan. Använd inte Piteå kommuns faxnummer!


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål

Upplev Pitea

Piteå är mest känt för sina varma somrar.

Här finns hav, många fina badplatser och mycket sol.
Sommaren är ljus både dag och natt.
På somrarna kommer många turister till Piteå.
Du kan göra mycket i Piteå hela året
 
På vintern kan du åka skidor, skridskor och skoter.
Mitt i centrala Piteå finns det isbanor som är öppna
för alla då isen är bra.
Här kan du åka isbrytare.

I Piteå finns det mycket att se och göra!
 
Piteå Turistcenter hjälper dig gärna med frågor
om Piteå. Telefonnummer: 0911-933 90
 

Sidan kontrollerad: 2021-06-09 13:01:47