Sevärdheter

KONTAKTA PITEÅ KOMMUN

Piteå kommun
941 85 PITEÅ

Telefon 0911-69 60 00 

E-post Piteå kommun

Organisationsnummer 212000-2759

Stadshuset

Besöksadress Svartuddsvägen 1
Öppettider vardagar 8-17, sommartid (24/6-19/8) vardagar 8-16

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadshuset.

Stadsporten

Besöksadress Västergatan 10
Öppettider vardagar 8-16 

Verksamheter och ärenden som hanteras i Stadsporten.

Vill du göra en orosanmälan?

Använd e-tjänsten för orosanmälan. Använd inte Piteå kommuns faxnummer!


Felanmälan Lämna åsikter och klagomål

Sevärdheter

I Piteå finns det många olika saker att titta på.

Här finns många saker att se, vacker natur
med skog, älv och hav. 
 
På sommaren kan man hyra kajak och paddla
till öarna utanför Piteå.
 
I Piteå kan du hyra cykel och cykla på cykellederna.
Det finns en glashytta som gör konstglas medan du tittar.
Du kan besöka Piteå museum eller någon av kyrkorna.
 
Piteå Turistcenter hjälper dig om du
vill veta mer om Piteå
Telefonnummer: 0911-933 90
 
Du kan också klicka på länken nedan och läsa mer 
om allt som finns att se i Piteå.

Länk

Sidan är inte lättläst.

 
Saker att se i Piteå

Sidan kontrollerad: 2017-06-30 09:21:07