Ibland kan det hända att missnöje och problem uppstår och då vill vi göra vårt bästa för att försöka reda ut problemet. Dina synpunkter eller klagomål är viktiga för oss att få ta del av. De ger oss möjligheten att förbättra oss och vår verksamhet.
Synpunkter ska hanteras snarast och du har rätt att bemötas med respekt när du framför klagomål.
Lyckas vi inte reda ut eventuella problem så har vi beskrivit nedan hur du kan gå vidare med dina synpunkter och klagomål.
Gör så här om du vill lämna synpunkter eller klagomål till socialtjänsten
- Kontakta personalen för berörd verksamhet i första hand.
- Kontakta ansvarig enhetschef för berörd verksamhet i andra hand.
Om personalen inte kan lösa problemet eller om du fortfarande inte är nöjd kontaktar du ansvarig chef i verksamheten.
- Kontakta ansvarig avdelningschef för berörd verksamhet i tredje hand.
Om enhetschefen inte kan lösa problemet eller om du fortfarande inte är nöjd kontaktar du ansvarig avdelningschef för verksamheten.
- Kontakta patientnämnden om ditt ärende rör hälso- och sjukvård eller den allmänna omvårdnaden enligt socialtjänstlagen som ges i samband med sådan hälso- och sjukvård.
Om du fortfarande inte är nöjd kontaktar du Patientnämnden.
På grund av sekretesskäl i ärenden som berör enskilda patienter eller brukare vill vi inte att du uppger personuppgifter och det är därför vi inte gett möjlighet till att skicka in din synpunkt eller klagomål via mejl.
Om du vill skicka in dina klagomål eller synpunkter skriftligt så får du gärna använda dig av vår blankett för synpunkter/klagomål (se nedan).