Sedan 2007 har miljö- och byggkontoret varje höst genomfört en Nöjd-Kund enkät, för att se hur nöjda kontorets kunder är med tillgänglighet, bemötande, kompetens och handläggningstider.
2011 års enkät genomfördes under tiden 1 september - 30 november 2011. Enkäten utformades som ett vykort med fyra frågor och skickades med alla beslut som fattades under perioden september-oktober.
Svarsfrekvensen var 33 % (procent). Antalet svarande var 84 av 256. Andelen kvinnor som svarade var 20 % (17 av 84) och andel män som svarade var 80 % (67 av 84).
Frågor
1. Att få kontakt med miljö– och byggkontoret var
Svårt 1 2 3 4 Enkelt
2. Bemötandet på miljö– och byggkontoret var
Dåligt 1 2 3 4 Bra
3. Personalen som du kom i kontakt med uppfattade du som
Inte kunnig 1 2 3 4 Kunnig
4. Tiden från din ansökan/anmälan tills du fick ett beslut var
Inte rimlig 1 2 3 4 Rimlig
Resultat
Att få kontakt med miljö- och byggkontoret upplevde 66,7 % (procent) av de svarande, som enkelt.
Bemötandet på miljö- och byggkontoret var enligt 76,2 % (procent) av de svarande, bra.
Personalen som man kom i kontakt med på miljö- och byggkontoret upplevdes av 64,3 % (procent) av de svarande, som kunnig.
Tiden från ansökan till beslut upplevdes av 59,5 % (procent) av de svarande, som rimlig. 9,5 % (procent) angav att tiden från ansökan till beslut inte var rimlig.