Första åtgärd vid fel
Om du upplever problem med din brevlåda eller om det dyker upp fel beroende på felaktiga sökvägar kan första åtgärden vara att skapa om den lokala Outlookprofilen.
-
Öppna Kontrollpanelen och välj E-post
-
Välj Visa profiler…
-
Ta bort befintlig profil genom att klicka på Ta bort och bekräfta
-
Klicka på Verkställ
-
Skapa en ny profil genom att klicka på Lägg till…
-
Döp den till Outlook, om inte detta går välj att döpa den till E-post.
-
Klicka på Ok…, Nästa, Slutför
-
Klicka på OK för att stänga E-post fönstret
-
Starta sedan Outlook och låt Outlook hämta data från servern
För att vidarebefordra inkomna meddelanden i skolmejlen
-
Starta Outlook
-
Klicka på Arkiv, uppe till vänster
-
Näst längst ner, i högra delen
av fönstret, klickar du på
Hantera regler och Aviseringar
-
Klicka sedan på Ny regel…
-
Markera och klicka på Nästa
-
Klicka på Nästa klicka på Ja vid fråga om att regeln används för alla meddelanden.
-
Kryssa i rutan och klicka på den blå texten personer eller offentlig grupp i nedre delen av regelguiden.
-
I fältet skriver in den adress som du vill vidarebefordra till.
-
Klicka på OK
-
Klicka på Nästa
-
Om det finns undantag från denna regel väljer du dessa här
-
Klicka på Nästa och Slutför
-
Klicka på OK
-
Klart…
Om problemen kvarstår, kontakta Ulf Martinsson IT-samordnare Grans