Öppettider vardagar 8-17, sommartid (24/6-19/8) vardagar 8-16

Kognitiva sjukdomar i fokus under socialtjänstens utbildningsdag

Publicerad 2019-09-11 20:20:57
Kategori Invånare, Omsorg och stöd, Äldre
  • Ewa Karlsson Sjölander, verksamhetsutvecklare, socialtjänsten, är mycket nöjd med den första utbildningsdagen.
    Ewa Karlsson Sjölander, verksamhetsutvecklare, socialtjänsten, är mycket nöjd med den första utbildningsdagen.  Foto: Helene Markström
  • Malin Grönborg och Ann Nilsson, Folktandvården Öjebyn, föreläste om vikten av god munhälsa och visade upp ett antal produkter som förenklar arbetet.
    Malin Grönborg och Ann Nilsson, Folktandvården Öjebyn, föreläste om vikten av god munhälsa och visade upp ett antal produkter som förenklar arbetet.  Foto: Helene Markström
  • Sture Eriksson, docent i geriatrik, Umeå universitet, föreläste om kognitiva sjukdomar under eftermiddagen.
    Sture Eriksson, docent i geriatrik, Umeå universitet, föreläste om kognitiva sjukdomar under eftermiddagen.  Foto: Helene Markström
  • Maria Dahlberg, diabetessköterska, Hällans hälsocentral, slog under sin föreläsning hål på myten att det är bättre att äta kardemummaskorpor än tårta för en diabetiker.
    Maria Dahlberg, diabetessköterska, Hällans hälsocentral, slog under sin föreläsning hål på myten att det är bättre att äta kardemummaskorpor än tårta för en diabetiker.  Foto: Helene Markström

Kognitiva sjukdomar i fokus under socialtjänstens utbildningsdag

Idag arrangerades det första utbildningstillfället av fyra för personal som arbetar inom socialtjänstens äldreomsorg, gruppbostäder och personlig assistans. I år ligger extra fokus på kognitiva sjukdomar; Sture Eriksson, docent i geriatrik (läran om åldrandets sjukdomar), vid Umeå universitet, föreläste i ämnet under eftermiddagen.

Sidan kontrollerad: 2019-09-11 20:27:01